Leren bridgen

  • Peter

    Dag mensen,

    In plaats van direct boeken te kopen of bij een club te gaan vraag ik me af wat jullie advies is aan iemand die graag (goed) wil leren bridgen…

    Alvast bedankt voor de tips,

    m.v.g.,

    Peter

  • Jacqueline

    Hoi Peter,

    Toevallig zag ik je berichtje op deze site.

    Volgens mij kun je het best leren bridgen door het gewoon te DOEN!

    Vraag drie mensen die het al kunnen en ga gewoon spelen met eventueel de boekjes erbij. Je kunt natuurlijk ook les nemen, maar dat kost geld.

    Mocht je op een club gaan: zoek dan een leuke uit waar niet al te erg met het mes op tafel wordt gespeeld.

    Succes!

    Jacq.

  • Peter

    Jacqueline,

    Bedankt voor je reactie!

    Ik denk dat ik inderdaad een lessenboekje koop en bij een club ga…

    m.v.g.,

    Peter.

  • Ad

    Peter,

    Een boekje kopen is niet nodig in iedere bib. zijn de delen van “Tussen Start en Finish” te lenen, ook goed is zijn de boekjes van Westra die in drie delen je alles leert wat de meeste Bridgers nog niet weten of onthouden.

    Maar uit een boekje kun je geen bridge leren daarvoor is een cursus de meest aangewezen weg, in bijna iedere stad wordt wel een cursus gegeven.

    Tijdens de cursus goed oeffenen met medecursisten en pas daarna is de gang naar een vereniging verstandig.

    Het is voor geen enkele bridger leuk om met een absolute beginner aan tafel te zitten die zelfs niet weet hoe met een Biddingbox moet worden omgegaan.

    Maar ga bridgen er is geen leukere sport.

    Ad

  • bettina sanders

    Weet iemand een bridge-club in Amsterdam/Amstelveen waar in het najaar van 2000 bridge-lessen starten voor beginners?

  • Inge Pellenberg

    Hallo Peter,

    Zo'n 6 jaar geleden heb ik een bridgeclub opgebeld en gezegd dat ik lid wilde worden, maar nog niet kon bridgen. Zij hebben mij naar een bridgelerares doorgestuurd. Ze woont in mijn dorp en is gediplomeerd lerares van de Nederlandse Bridge Bond. We zijn een seizoen (sept.-mei ca. 24 lessen) op cursus geweest. Toen gingen we naar een bridgeclub. We konden toen aardig meekomen en zijn zelfs een keer gepromoveerd naar een hogere lijn.

    Wat ik je kan aanraden is in september op les te gaan. Ook zou ik les nemen van een gediplomeerd leraar. Er lopen natuurlijk genoeg mensen rond die aardig bridgen, maar dat maakt je geen leraar. Een leraar weet welke kennis hij wanneer moet aanleren en wat er bij geoefend moet worden.

    Nadat we een jaar op de club gespeeld te hebben, zijn we weer op les gegaan (gevorderden). Daarna hebben we een paar jaar gespeeld en we zitten nu weer op les. Dat is het leuke van bridge: je bent nooit uitgeleerd.

    Ik wens je veel plezier,

    Groeten van,

    Inge Pellenberg

    Ruurlo

  • bettina sanders

    Beste Peter,

    Hierbij reageer ik op je vraag om te leren bridgen, kan ik je het volgende melden.

    Mijn echtgenoot had geen tijd om naar een bridgeclub te gaan. Hij heeft bridgen geleerd via de computer met cd-rom's van Berry Westra. Hij heeft het binnen 3 maanden redelijk geleerd, maar mist wel de vereiste speelervaring.

    Dus probeer het via deze weg.

    succes,

    Bettina Sanders

    Peter schreef in bericht:

    ——————————-

    Dag mensen,

    In plaats van direct boeken te kopen of bij een club te gaan vraag ik me af wat jullie advies is aan iemand die graag (goed) wil leren bridgen…

    Alvast bedankt voor de tips,

    m.v.g.,

    Peter

  • sam

    Wat is de beginsituatie? Kan je kaarten?

    Nee, ga dan eerst pesten, patience, jokeren, klaverjasen etc. leren, want je leert pas bridgen, als je kunt kaarten.

    Ja, vraag prive les van een geduldige liefhebber(ster), dan speel je in een maand.

    Succes.

  • Peter

    Mensen, bedankt voor alle reacties.

    Ik ben begonnen met het kopen van de cdrom van Berry Westra. Kaarten kon ik al, bridgen niet (maar ik leer!).

    Mvg,

    Peter.

  • ron hagenstein

    hoi bettina,

    ik ken een zeer goede bridgeleraar, Hans Lof die

    in amstelveen regelmatig bridge les geeft. Je zou

    hem eens een keer kunnen bellen. Hij woont in

    Almere tel. 0365329424

    Veel succes toegewenst.

    ron hagenstein