Leren bridgen

  • Han

    Heel veel spelen.

    En daarna doorspelen.

    Succes

    Peter schreef in bericht:

    ——————————-

    Dag mensen,

    In plaats van direct boeken te kopen of bij een club te gaan vraag ik me af wat jullie advies is aan iemand die graag (goed) wil leren bridgen…

    Alvast bedankt voor de tips,

    m.v.g.,

    Peter

  • greet

    Als je goed wil leren bridge kan je beter les krijgen van een docent en die vertelt je dan wat voor boeken je moet hebben.ook begeleiden ze je verder in een club

    hoop dat je hier wat aan heb. vaak word er ook wel in een buurthuis les gegeven

    en dat is wel goedkoper. greet

  • elly

    Hallo,Peter,Ik hoef je niet te vertellen dat je het bridge spel in een mum van tijd kunt leren.Het vereist een doorzettings kracht,zoiets van ik wil en zal het onder de knie krijgen.Het is het mooiste kaartspel wat er bestaat.Je vraagt of je buiten de boekjes om het ook kan leren.Dat kan wel,maar met mensen die het spel doorhebben min of meer.Dan kun je de start maken,altijd blijven vragen als je iets niet begrijpt,bridge is ook een spel van routine veel spelen en leren onthouden.Als je meer wilt weten en dat geld voor iedereen op dit prikbord hoor ik het wel.Ik ben geboren met twee dingen in mijn wie,een kruik en een spel kaarten!!!gr,EllyP.S in de jaren 65-66 van mijn ouders geleerd,doeiiiiiiii

  • elly

    Even nog iets toevoegen,ik heb mij met de jaren wel bijgeschoold ,dat kan niet anders,want ook het bridge gaat met de mode mee,daarmee bedoel ik conventies in het bieden en verschillende systemen,klinkt waanzinnig ingewikkeld,maar toch doen,Elly

  • e.h.c.menko

    inl.: Slagharen tel.: 0523-681881

  • peerdy

    Hallo,om goed het spel te leren is het best verstandig om,in iedergeval wat boekjes aan te schaffen,dit i.v.b.met allerlei nieuwe confenties,die een ieder maar bedenkt.Het is niet zo dat je alles maar kunt gebruiken in het bridge spel,daar zijn regels voor,en gelukkig maar,je wilt advies??.Daar gaan ik voor,,eerst les,dan,doen,en doen,en doen,en dan het liefst met sterke tegenstanders???Heel veel plezier met het bridge spel??gr,LutjePeter schreef:

    >

    > Dag mensen,

    >

    > In plaats van direct boeken te kopen of bij een club te gaan

    > vraag ik me af wat jullie advies is aan iemand die graag (goed)

    > wil leren bridgen…

    > Alvast bedankt voor de tips,

    > m.v.g.,

    > Peter

    >

  • peerdy

    Nee,Peter,je moet het spel zo vaak mogelijk spelen,andere vertellen jou wel,wat niet goed gaat.Spelen en nog eens spelen…..en niet opgeven!!!!!

  • peerdy

    Dit berichtje is voor allen,die willen bridgen,leer het van bekende,vrienden,fam,koop daarna een paar boekjes,van Cees Sint en Ton Schipperheyn,is niet duur,,en dan maar,kaarten en kaarten en doorgaan,,,,,

  • peerdy

    Hallo,Inge,ik ben het niet helemaal met je eens,dat iedereen afhankelijk is van een bridge leraar-res,ikzelf heb het van mijn ouders geleerd 30 jaar geleden.In die tijd waren confenties niet aan de orde,door mijn intresse voor het spel heb ik mezelf ontwikkeld en speel al 25 jaar in de hoogste klasse in de stad waar ik woon??Wel zelf veel bijgeleerd en meegegaan met de biedmode??Ik speel met mijn partner ook viertallen in de eerste klas??Dus het is niet direct noodzakelijk,bijblijven is de motto???Veel lezen over bridge en wat ik erg belangrijk vindt,is de logika in het spel,goed luisteren naar wat je partner bied enzzzzzz????Je leest het goed het is mijn stokpaardje,hoor ik nog eens iets van je???kaart plezier,Peerdy

  • Barbara

    cursus volgen bij een open universiteit…