Bridge voor TWEE

  • Wieke

    Hallo, kan iemand mij vertellen of het ook mogelijk is om thuis met z'n tweeën bridge te spelen/oefenen?

  • Leo Zeepvat

    Wieke,

    Hoewel ik je geen antwoord kan geven zou een oplossing kunnen zijn om samen met mijn partner thuis te gaan spelen.

    Indien jij dat ook op prijs stelt verneem ik dat graag van je. wij wonen in Zwolle.

    Met vriendelijke groet,

    Leo

  • Reindert

    Je kan een bridgeprogramma aanschaffen/kopieren waarmee je thuis over een netwerk kan spelen, ook zijn er programma's waarmee je achter 1 pc met zijn 2en kan spelen.

    programma voor over een netwerk

    - Bridge Baron 11

    - GIB

    programma achter 1 pc

    - Eindeloos Bridge 6 / 6 + / 7

  • Hans van Beek

    Ja hoor dat kan !

    Bridgen met z’n tweeën

    1. Er wordt gespeeld met 52 kaarten

    2. De kaarten worden voor het spel geschut

    3. De kaarten worden in een stapel van 52 blind gelegd

    4. • De eerste speler trekt een kaart van de stapel van 52 en beoordeelt deze

    • Als de kaart bevalt mag je deze houden en een tweede kaart van de stapel pakken en zonder te bekijken blind leggen op een tweede stapel

    • Als de eerste kaart niet bevalt, wordt deze kaart blind gelegd op de tweede stapel en mag je een tweede kaart trekken, deze moet je nu behouden

    • Er worden dus bij iedere beurt altijd twee kaarten getrokken, waarvan er één wordt behouden (de eerste of de tweede) en de andere blind gelegd wordt op de tweede stapel

    • Er wordt getrokken totdat de stapel van 52 kaarten op is

    • Nu hebben de twee spelers ieder 13 kaarten en liggen de andere 26 kaarten blind

    5. • De speler die begonnen is met trekken mag beginnen met bieden. Denk er hierbij aan dat er een kans van 50% is dat de kaart(en) die je mist in de blinde stapel van 26 liggen.

    • De tweede mag er overheen bieden

    • Als er wordt gepast, wordt het laatst geboden bod gespeeld door de bieder

    6. • De speler die heeft gepast mag uitkomen

    7. • Het aantal behaalde slagen bepaalt, net zoals bij gewoon bridge, of je het bod hebt gemaakt of dat je down bent gegaan dan wel upslagen hebt gehaald